We Are apologized that your browser does not support JavaScript. If some webpage functions are not working properly, please enable JavaScript in your browser.
Friendly Print :
Please Press Ctrl + P to switch on the print function
Font Setting :
If your brower is IE6, please press ALT + V → X → (G)Larger(L)Medium-Large(M)Medium(S)Medium-small(A)small to adjust the font size,
Firefox, IE7 or above, press Ctrl + (+)Zoom in (-)Zoom out to adjust the font size。
跳到主要內容區塊 Go To Center block

本院新聞

:::
行政院員工約有400人今天前完成新流感疫苗接種

日期:99-01-04

台北市立聯合醫院今(4)日下午在行政院為行政院員工免費施打新流感疫苗,新聞局長蘇俊賓表示,行政院(含主計處暨新聞局)約計700名職員,之前約有200人已接種新流感疫苗,加上今日約有超過200人施打,行政院將有400人在今天前完成新流感疫苗接種,比例不低。

蘇俊賓指出,行政院院長、副院長已經接種過疫苗,秘書長及他本人預定今天接種,行政院對國光疫苗品質及衛生署的規劃都有信心,絕對不會有問題。

蘇俊賓說,行政院員工接種新流感疫苗的日期是依H1N1新型流感中央流行疫情指揮中心安排,依據指揮中心的規劃,第一線工作人員在去年11月起陸續接種新流感疫苗,行政院員工不是第一線防疫人員,依規劃於今天施打。
  • 行政院員工約有400人今天前完成新流感疫苗接種  共1張
回頂端